Announcement

Collapse
No announcement yet.

♫ News (Music) ♫

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • موسسه فستیوال هنر برنامه ای را با نام "الهام ایرانی" در تالار کادوگان در لندن ترتیب داده بود که در آن سه دختر ایرانی که در اتریش زندگی می کنند برخی از ترانه های محلی ایرانی و قطعاتی را با اشعار فارسی اجرا کردند.

    سوپرانو روش آواز خوانی با صدای زیر ( در برابر بم ) است که بیشتر در اوپرا ها توسط زنان اجرا می شود.

    کاملیا دارا ، نسرین عسگری و شیرین عسگری برخی از سوپرانو های کلاسیک اوپرایی را به زبان های آلمانی ، فرانسوی ، روسی ، ایتالیایی و انگلیسی هم اجرا کردند.

    کاملیا دارا ، نسرین عسگری و شیرین عسگری برخی از سوپرانو های کلاسیک اوپرایی را به زبان های آلمانی ، فرانسوی ، روسی ، ایتالیایی و انگلیسی هم اجرا کردند.خانم دارا که از نوجوانی کار خواندن آواز های سنتی ایرانی را آغاز کرده است ترانه "گل گلدون" را با آهنگی از "فریدون شهبازیان" اجرا کرد.خانم عسگری هم می خوام برم کوه رابا آهنگ حمید خلعتبری خواند. " ای ساربان" را با تنظیمی از" امین الله حسین" ، نسرین عسگری اجرا کرد.

    اعضای این گروه به بخش فارسی بی بی سی گفتند که در اطریش در رشته موسیقی درس خوانده اند و به عنوان سوپرانو در اوپرا های وین به اجرای برنامه می پردازند.

    این گروه معمولا بنا به دعوت ایرانیان به اجرای برنامه در کشور های مختلف در اروپا و آمریکای شمالی می پردازد.

    به نظر می رسد آواز خوانی سوپرانو زنان به فارسی هنوز تحت تاثیر تجربه های محدود سال های پیش از انقلاب در ایران و اجراهای آهنگ های محلی توسط کسانی مانند پری زنگنه است.

    با این وجود در چند سال گذشته نسلی از خوانندگان سوپرانو در کشور های اروپایی آموزش دیده اند که به رونق اواز سوپرانو انجامیده است. اما آثار کم کار بودن آهنگ سازان حرفه ای ایرانی را در زمینه سوپرانو می توان در کم تنوع بودن آثاری دید که اجرا می شود.

    سوپرانو های ایرانی در آغاز برنامه خود ترانه " ایران " را با آهنگی از "فریدون خاوند" اجرا کردند که از سروده های تورج نگهبان است.




    Comment


    • http://www.bbc.co.uk/persian/world/2...t_murder.shtml



      Comment


      • http://www.zamaaneh.com/friday/2009/05/post_279.html



        Comment


        • مايكل جكسون در عالم موسيقي تنها يك اتفاق گذرا نبوده، بلكه باعث و باني تحولي بزرگ در عرصه موسيقي بوده است. در بررسي شخصيت هنري او بايد به اين مسأله اشاره كرد كه او به عنوان هنرمند قرن انتخاب شد. انتخاب هنرمند - نه آهنگساز و نه خواننده- نشان مي دهد كه شخصيت او را بايد بالاتر از يك موسيقي دان دانست. او با كليپ*هاي متعددي كه اجرا كرد، كمك فراواني به ارتقاي تكنيك هاي سينمايي هاليوود انجام داد. جكسون هنرمندي بسيار باذكاوت بوده و شهرت جهاني اش نشانه اي از همين موضوع است. او از معدود هنرمنداني است كه در سراسر دنيا تا اين اندازه شناخته شده است و تعداد طرفدارانش به بيش از يك ميليارد نفر مي رسد. جكسون * پشت هر حركت موسيقايي اش تفكري بزرگ بود.
          تفكري كه نه تنها جامعه اي خاص كه كل انسان ها را هدف قرار مي داد و مي انديشيد كه از چه لوكيشن، چه مضمون و چه فضايي بهره ببرد كه تعداد بيشتري مخاطب را جذب كارهاي خويش كند. مجموع اين عوامل است كه باعث شده تا او تحولات گسترده اي را در موسيقي ايجاد كند. به شكلي كه از آغاز دهه 1980 او طوري موسيقي دنيا را متحول كرد كه بسياري از موسيقي هايي كه حتي هم اكنون ساخته مي شوند، تحت تاثير او به وجود آمده اند. او از اولين كساني بود كه از سازهاي الكترونيك بهره برد و دست به تلفيق موسيقي زد. حركات موزون گروهي نيز از ديگر دستاوردهاي او بود كه هنزو كه هنوز است به عنوان يك سنت در ميان موسيقي دانان در آمده است.
          در اين ميان البته نمي توان تكنيك هاي پيچيده او در خواندن را نيز به فراموشي سپرد. او داراي صدايي وحشي در قالب يك سولوريته ملايم بود، *به شكلي كه اگر به لحن خواندن او توجه كنيد، مشاهده خواهيد كرد كه لحن او بسته به شعري كه ادا مي كند، *تغيير مي كند. همچنين در بررسي فعاليت موسيقايي جكسون* نمي توان اين موضوع را ناديده گرفت كه او فعاليت هاي اجتماعي فراواني در دوران موسيقايي خويش انجام داد و در كليپ هاي متعدد خويش تلاش فراواني براي برابري، مبارزه با تبعيض نژادي، كشتار مسلمانان توسط صرب ها و مسلمانان فلسطين انجام داده است.
          او همچنين در كليپ ها و ويديوهاي خويش صهيونيست ها را به شدت مورد انتقاد قرار داده و پاكي كودكان در جنگ ها را نشان داده است. يكي از تاثير گذارترين كليپ هاي او نشان دادن معصوميت كودكاني است كه در كنار تانك ها مشغول بازي هاي كودكانه خويش اند. شايد يكي از دلايلي كه او اين چنين مورد عتاب و سرزنش قرار گرفت ، به همين خاطر باشد، چرا كه بسياري از قدرت هاي جهان از مواضعي كه او اتخاذ مي كرد، *راضي به نظر نمي رسيدند.




          Comment


          • http://www.radiofarda.com/archive/ne...tml?id=1845172



            Comment

            Working...
            X